MPK Kraków ogłosiło postępowanie na dostawę autobusów w formie leasingu operacyjnego. Postępowanie podzielone jest na trzy części i obejmuje 45 pojazdów różnych typów. Okres leasingu ustalono na osiem lat, po upływie których MPK może wykupić pojazdy.
Największe zadanie dotyczy dostawy 25 autobusów napędzanych silnikami spalinowymi do obsługi linii miejskich. Niskopodłogowe pojazdy o długości 11,8-13,5 m i szerokości 2,55 m mają pomieścić min. 80 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagane są jedno miejsce na wózek dziecięcy oraz inwalidzki, poręcze ze stali nierdzewnej z punktami LED, okna przesuwne bądź uchylne, klimatyzacja, ładowarki USB, tablice informacji pasażerskiej LED i LCD, automatyczne zapowiedzi, kasownik, nagłośnienie, monitoring z kamerami zewnętrznymi, system wyświetlania reklam. Zamawiający oczekuje silnika o mocy maksymalnej 190-260 kW.
Kolejne zadanie obejmuje 12 autobusów napędzanych silnikami spalinowymi do obsługi linii miejskich, podmiejskich i pozamiejskich. Pojazdy o długości 11,8-13,5 m i szerokości 2,55 m mają być wyposażone w minimum 40 miejsc siedzących. Dopuszczony układ drzwi to 2-2-0 lub 1-2-0. Wejście do autobusu ma znajdować się na wysokości maks. 340 m, a minimalna szerokość przejścia wynosić ma 520 mm. Dopuszczony jest stopień za drugimi drzwiami. Wymagane są jedno miejsce na wózek dziecięcy oraz inwalidzki, poręcze ze stali nierdzewnej z punktami LED, okna przesuwne bądź uchylne, klimatyzacja, ładowarki USB, tablice informacji pasażerskiej LED i LCD, automatyczne zapowiedzi, kasownik, nagłośnienie, monitoring z kamerami zewnętrznymi, system wyświetlania reklam. Zamawiający oczekuje silnika o mocy maksymalnej 190-270 kW.
Ostatnie zadanie dotyczy ośmiu autobusów midi napędzanych silnikami spalinowymi do obsługi linii miejskich. Pojazdy o długości 8,5-9,6 m i szerokości 2,4-2,55 m mają pomieścić min. 60 pasażerów, z czego 15 na miejscach siedzących. Dopuszczony układ drzwi to 2-2-2, 1-2-2, 1-2-0, 1-2-1, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Pojazd ma posiadać niską podłogę na całej powierzchni dla pasażerów stojących, ale zamawiający dopuszcza jeden stopień poprzeczny za drzwiami środkowymi. Minimalna szerokość przejścia wynosić ma 520 mm. Wymagane są jedno miejsce na wózek dziecięcy lub inwalidzki, poręcze ze stali nierdzewnej z punktami LED, okna przesuwne bądź uchylne, klimatyzacja, ładowarki USB, tablice informacji pasażerskiej LED i LCD, automatyczne zapowiedzi, kasownik, nagłośnienie, monitoring z kamerami zewnętrznymi, system wyświetlania reklam. Zamawiający oczekuje silnika o mocy maksymalnej 135-205 kW.
Termin składania ofert mija 26 lutego. Startować mogą firmy, które dostarczyły w ciągu ostatnich trzech lat co najmniej 12 autobusów. O wyborze decydują cena (70%), parametry techniczne (30%). Pod uwagę w przypadku zadania 1 brane będą okres gwarancji całopojazdowej, liczba wszystkich miejsc siedzących, długość autrobusu, zastosowanie modułu odzysku energii, sposób otwierania drzwi, zużycie paliwa, liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, rodzaj zastosowanych felg. Jeżeli chodzi o zadanie 2, pod uwagę brane będą okres gwarancji całopojazdowej, liczba wszystkich miejsc, długość autobusu, lokalizacja koła zapasowego, maksymalny moment obrotowy silnika, zastosowanie modułu odzysku energii hamowania, sposób otwierania drzwi. Dla zadania 3 punktowane będą okres gwarancji całopojazdowej, liczba wszystkich miejsc, zastosowanie modułu odzysku energii, zużycie paliwa, sposób otwierania drzwi, rodzaj zastosowanych felg.
Na dostawy przeznaczono dziewięć miesięcy. Okres leasingu wynosi 96 miesięcy dla każdego autobusu (osiem lat). Ustalono oprocentowanie Wibor 3M plus marża (nie większa niż 2,0000%). Przewidziano możliwość wykupu autobusu za 1 zł po zakończeniu leasingu
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.